Odpowiedzi

2010-01-28T17:57:05+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T17:58:30+01:00
Z tego że to miasto zostało odkopane z popioły wulkaniczego
2010-01-28T18:05:04+01:00
Przez setki lat pamięć o Pompejach stopniowo się zacierała. W okolicy miejsca kataklizmu czasami odnajdywano fragmenty naczyń albo złote monety, jednak nikt nie zastanawiał się nad ich pochodzeniem. Dopiero w XVIII w., gdy przeszłość zaczęto badać w sposób naukowy, licznymi znaleziskami u podnóża Wezuwiusza zainteresowali się uczeni. W 1748 r. z rozkazu władcy Neapolu w Pompejach rozpoczęto wykopaliska. Wkrótce całą Europę obiegła informacja o odkryciu starożytnego miasta.

Trochę się rozpisałam, ale lepiej coś napisać niż nic ;)
1 5 1