Odpowiedzi

2010-01-28T18:01:46+01:00
-aerodynamiczny kształt
-kończyny przednie przekształcone w skrzydła
-dobrze rozwinięty móżdżek :D
-pióra puchowe zatrzymujące ciepło
-grzebień na mostku służący za przyczep dla mięśni poruszających skrzydłami

Starczy ? ;p
23 4 23
2010-01-28T18:02:17+01:00
Kończyny przednie przekształcone w skrzydła
Skrzydła wypełnione są powietrzem
lekka waga
rogowy dziób
doskonałe oko
10 2 10
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T18:06:27+01:00
1. ciało ptaków jest pokryte piórami.
2. szkielet ptaków jest lekki i zwarty(mała czaszka, kości pneumatyczne, brak zębów, grzebień mostka,)
3. kończyny przednie są przekształcone w skrzydła
4. silnie rozwinięte mięśnie piersiowe powodują ruch skrzydeł
5. gąbczaste płuca i worki powietrzne zapewniają sprawną wymianę gazową
6. dzięki sprawnej przemianie materii jest możliwe dostarczanie mięśniom niezbędnej energii
7. brak pęcherza moczowego
2. dobrze rozwinięty móżdżek
ps. proszę o naj ;p
34 4 34