Odpowiedzi

2009-10-04T18:11:51+02:00
Ser 12zl 5%
12+0,05*12=12+0,6=12,6zł

chleb 3,40zl 20%
3,40+0,2*3,40=3,40+0,68=4,08zł

jogurt 1,20 10%
1,20+1,20*0,1=1,20+0,12=1,32zł

5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-04T18:17:00+02:00
Przed podwyżką ser kosztował 12 zł. Jego cenę podwyższono o 5% zatem liczymy 5%*12=(5/100)*12=(5/100)*(12/1)=(60/100)=(6/10)=0,6 zł Zatem po podwyżce kosztuje 12 zł + 0,6 zł = 12,6 zł
Przed podwyżką chleb kosztował 3,40 zł. Jego cenę podwyższono o 20% zatem liczymy najpierw wysokość podwyżki 20%*3,40=(20/100)*(340/100)=(6800/10000)=0,68 zł, zatem kosztuje on 3,40 zł + 0,68 zł =4,08 zł
Przed podwyżką jogurt kosztował 1,20 zł, podwyższono jego cenę o 10%, liczymy najpierw podwyżkę czyli 10%*1,20=(10/100)*(120/100)=(1200/10000)=0,12 zł. Zatem teraz kosztuje 1,20 zł +0,12 zł = 1,32 zł
:)
12 4 12
2009-10-04T18:23:01+02:00
Ser 12zl 5%
12+5%12=
=12+0,05*12=
=12+0,6=
=12,6zł

chleb 3,40zl 20%
3,4+20%3,4=
=3,40+0,2*3,40=
=3,40+0,68=
=4,08zł

jogurt 1,20 10%
1,2+10% 1,2=
=1,20+1,20*0,1=
=1,20+0,12=
=1,32zł
8 3 8