Odpowiedzi

2010-01-28T18:13:55+01:00
Zysk ciepła = strata ciepła

Mamy dwa ciała:

I ciało: m1, c1, t1
II ciało: m2, c2, t2

t1 > t2

Temperatura końcowa obu ciał wynosi t.

Pierwsze ciało traci ciepło. Strata ciepła wynosi:

Q1 = m1 c1 (t1 - t)

Drugie ciało pobiera ciepło. Zysk ciepła wynosi:

Q2 = m2 c2 (t - t2)

Bilans cieplny:


Jest to wzór na bilans cieplny.

1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T18:16:28+01:00
Nie ma konkretnego wzoru jest tylko wzór na obliczanie ciepła jakie należy ciało stopić
Qt=ciepło topnienia*masa
albo żeby podgrzać do danej temperatury
Qp=masa*przyrost temperatury(T)* ciepło właściwe

i tzeba pamiętać że
ciepło oddane= ciepłu pobranemu
1 1 1