Zapisz zadanie w postaci równania

a)5% liczby x jest równe 10
b)Liczba x stanowi 5% liczby 10
c)Liczba o 5% większa od x jest równa 10
d)Liczba o 5% mniejsza od x jest równa 10
e)Liczba x jest o 5% większa od liczby 10
f)Liczba x jest o 5% mniejsza od liczby 10
g)Liczab x jest o 130 % większa od liczby 10

Z góry dzięki :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T18:18:07+01:00
A)0.05x=10
b)x=0.05*10
c)1.05x=10
d)0.95x=10
e)x=10*1.05
f)x=10*0.95
g)x=1.3*10

superwomen - w równaniach nie mogą być % (przynajmniej mnie tak uczą)
tylko liczby np 1% = 0.01
2 5 2
2010-01-28T18:18:33+01:00
A) 5%x=10
b) 5%10=x
c) x+5%x=10
d) x-5%x=10
e) 10=x-5%x
f) 10=x=5%x
g) 10=x-130%x
jest na 100% dobrze licze na naj
13 4 13