1) Z wysokości 20 m spada swobodnie ciało. Oblicz czas spadku oraz szybkość z jaką uderzy ono o ziemię.

2) Ciało rzucone pionowo do góry tak, że wzniosło się na wysokość 45m. Oblicz szybkość, z jaką ciało rzucono pionowo do góry, czas wznoszenia się ciała oraz całkowity czas trwania ruchu.

3) Na wysokości 10m nad ziemią nadano ciału szybkość początkową 5m/s. Oblicz czas ruchu ciała, oraz szybkość z jaką ciało uderzy o ziemię. Pomiń opory ruchu.

2

Odpowiedzi

2010-01-28T18:32:18+01:00
1
s=0,5*g*t '2' '2' <--------- do kwadratu
20m=0,5*10m/s '2'*t '2'
t'2'= 4s'2'
t=2s

v=a*t
v=10m/s'2' *2s
v=20m/s

2
a)szybkość
energia potencjalna= eneria kinmetyczna
m*g*h=0,5*m*v'2' /:m
g*h=0,5*v'2'
10m/s'2'*45m=0,5*v'2'
v'2'=900m'2'/s'2'
v=30m/s
b)czas

s=0,5*v*t
45m=0,5*30m/s*t
t=3s

c)2*3s=6s

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T18:35:38+01:00
1 h=20m, g=10m/s^2 t=?
t=pierwiastek z 2h/g
pierw z 2*20m przez 10m/s^2
to 2s
V= t*a= 2s*10m/s^2=20m/s

2.

s=45m,
a=g=10m/s^2

t= pierwiastek z 2h przez g

2*45m przez 10m/s^2o spierwiastkować to 3s

3s to czas wznoszenia+3s(czas spadku)6s czas całkowity ciała w powietrzu.

v= t*a=6s*10m/s^2= 60m/s

tak mi się wydaje;P

3.

s=10m, V zero=5 m/s^2 a=10m/s^2
s=V zero +at^2 przez 2

10m=5m/s+ 10m/s^2 *t przez 2

10m*t przez 2 +5m/s=10m
10m/s^2 *t= 20m- 10m/s
t=1s
V=V zero+at
V=5m/s +10m/s^2 *1= 15m/s