Odpowiedzi

2010-01-28T18:34:46+01:00
Zorganizował wyprawę misyjną Wojciecha do Prus, który tam zginął, a Chrobry wykupił ciało dzięki temu OttonIII przyjechał oddać hołd relikwiom.
Gdy odbył się zjazd gnieźnieński Otton III przywiózł dokument papieski a taki dokument oznaczał władze chrześcijańskie, dokumet ustanawiał arcybiskupstwo w Gnieźnie i trzy biskupstwa w Krakowie Wrocławiu i Kołobrzegu.

Chyba tak
27 2 27
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T18:36:54+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
W 997 roku biskup Wojciech (wygnany z Pragi) przybył do POLSKI.
Za zgodą Bolesława Chrobrego wyruszył do Prusów (lud zamieszkały niegdyś nad morzem Bałtyckim) by przyjęli oni chrześciajństwo. Wojciech zginął śmiercią męczeńską i stał się pierwszym Świętym POLSKI. Do naszego kraju przybywały pielgrzymki. 3 lata później do Gniezna przybył cesarz niemiecki Otton III. Po zjeździe tym utworzono biskupstwo np. w Kołobrzegu.
Po tych wydarzeniach papierz koronował Bolesława na pierwszego króla Polski