Odpowiedzi

2010-01-28T18:43:06+01:00
Napięcie powierzchniowe polega na wytworzeniu nad wodą cienkiej, elastycznej błony, która jest w stanie utrzymać np. nartnika lub żyletkę.
10 4 10
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-28T18:49:48+01:00
Niekture owady biegają po powierchni wody, aby utworzyć swobodną powierzchnię cieczy trzeba wykonać pracę proporcjonalną do liczby cząsteczek znajdujących się na powierzchni, a zatem do pola S tej powierzchni.Napięcie powierzchniowe dąrzy do zmniejszenia powierzchni cieczy, wiec czy utrudnia wyjmowanie całkowicie zanurzonego ciała, jest proporcjonalne do ciężaru kropli, a metoda pomiaru polega na oznaczaniu ciężaru pojedyńczej kropli.
3 3 3