Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T18:49:36+01:00
Mozesz skorzystac z jakiegos wiersza np
Była raz sobie skała
bardzo dziwna, TRÓJKĄTNA,
stał na tej skale pałac,
bardzo dziwny, TRÓJKĄTNY.
W pałacu tym na tronie
bardzo dziwnym, TRÓJKĄTNYM,
zasiadał król w koronie
bardzo dziwnej, TRÓJKĄTNEJ,
i patrzył z okna wieży
bardzo dziwnej, TRÓJKĄTNEJ,
na dzielnych swych rycerzy
bardzo dziwnych, TRÓJKĄTNYCH.

Aż kiedyś raz dworacy
na szczerozłotej tacy
przynieśli mu śniadanie
wykwintne niesłychanie -
a było to nieduże
zwyczajne jajko kurze,
bardzo dziwne,
OKRĄGŁE!

I krzyknął król:
"No wiecie!
Toż to prawdziwa bajka!
Pomyśleć, że na świecie
są takie cudne jajka!
Więc niech mi odtąd wszędzie
OKRĄGŁYM wszystko będzie!"
Dworacy - nieboracy
zabrali się do pracy
i w ciągu jednej chwili
jak kazał, tak zrobili.

I odtąd stała skała
bardzo dziwna, OKRĄGŁA,
a na tej skale pałac
bardzo dziwny, OKRĄGŁY,
w pałacu zaś na tronie
bardzo dziwnym, OKRĄGŁYM,
zasiadał król w koronie
bardzo dziwnej, OKRĄGŁEJ,
i patrzył z okna wieży
bardzo dziwnej, OKRĄGŁEJ,
na dzielnych swych rycerzy
bardzo dziwnych, OKRĄGŁYCH.


albo przyklad piosenki
Chyba czas już mój kochany,
By wprowadzić pewne zmiany.
Wzorów się nie nauczyłeś
W szkole dwójkę zarobiłeś.
Żeby co dzień mieć szósteczkę
Zapamiętaj te piosneczkę.

Refren
Zapamiętaj jedno słówko:
Matma twoją przyjaciółką!

Wzór na pole prostokąta
i dwa wzory dla kwadratu:
a razy b i a kwadrat,
d połowa do kwadratu.
Oczywiście te literki
Zamieniają się w cyferki

Refren
Zapamiętaj jedno słówko:
Matma twoją przyjaciółką!

Pole równoległoboku
równe jest a razy h.
A dla rombu, co jak wiemy
równe cztery boki ma,
są wzory dwa: a razy h
i pół d jeden razy d dwa.

Refren
Zapamiętaj jedno słówko:
Matma twoją przyjaciółką!

Dwa trójkąty teraz mamy,
od którego zaczynamy?
Dowolny ? pół a razy h.
Prostokątny też o sobie
wspomnieć chce, jego pole
wynosi pół a razy b.

Refren
Zapamiętaj jedno słówko:
Matma twoją przyjaciółką!

Tylko trapez został jeszcze,
a plus b w nawiasu kleszcze
zamknij i podziel przez dwa,
potem pomnóż to przez h.
Wszystkie inne wielokąty
Trzeba dzielić na trójkąty!

Refren
Zapamiętaj jedno słówko:
Matma twoją przyjaciółką!
2 1 2
2010-01-28T19:11:35+01:00
Trójkąt równoboczny
Równe boki ma
Wysokości także
Bardzo łatwa sprawa
Gdy chcesz obliczyć pole
Mója ty koleżanko (Mój ty kolego )
½ *a *h
Prosze, to nic trudnego
Figura to jest prosta
Gdyż leży na płaszczyźnie
Więc się nie martw proszę
Że ucieknie takiemu mężczyźnie(dziewczynie)
Jak ja


Trójkąt równoboczny - Inteligent mroczny ....xDD