Język Dev C++. Wymyśl polecenie do zadania oraz rozwiąż je.Zadanie dotyczy operacji na łańcuchach. Program musi zawierać podane funkcje lub operatory które są w załączniku, nie wszystkie może być kilka, więcej niż 3. Proszę, żeby to zadanie rozwiązał ktoś kto ma pojęcie o tym, polecenie nie musi być trudne odpowiednie do 2 klasy szkoły średniej. Z góry dziękuje :) Obiecuję że dam naj.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T19:25:07+01:00
Treść zadania: Napisz program który wczyta dwa ciągi znaków a następnie dla podanej przez użytkownika liczby
1 - połączy je w jeden i wydrukuje
2 - wypisze znaki z podanego przedziału z pierwszego ciągu
3 - porówna czy oba ciągi są one identyczne i wyda odpowiedź
4 - poda długość ciągu drugiego
5 - zakończy pracę programu

rozwiązanie :
http://wklej.org/id/270344/

dałem na wkleja bo czytelniejsze.
2010-01-28T20:08:25+01:00
Program robi wszystko po kolei co było w pliku, wiec treść do zadania może być taka: napisz program, który wykonuje następujące operacje na łańcuchach:...
nie ma obslugi bledów!! (np. sprawdzania czy wpisano dane odpowiedniego typu)

#include <iostream>
#include <math.h>

using namespace std;

int main( )
{
string lancuch,lancuszek;
int menu,poczatek,koniec;

cout<<"wybierz co chcesz zrobic:\n";
cout<<"jesli chcesz polaczyc lancuchy wcis 1\n";
cout<<"jesli chcesz wyswietlic podciag lancucha wcis 2\n";
cout<<"jesli chcesz usunac podciag z lancucha wcis 3\n";
cout<<"jesli chcesz wstawic ciag do lancucha wcis 4\n";
cout<<"jesli chcesz zastapic podciag innym wcis 5\n";
cout<<"jesli chcesz sie dowiedziec jaki dlugi jest lancuch wcis 6\n";
cout<<"jesli chcesz wiedziec na ktorym miejscu w lancuchu jest okreslony znak wcis 7\n";
cout<<"jesli chcesz porownac dwa lancuchy wcis 8\n";

cin>>menu;

switch (menu)
{
case 1:
{
cout<<"wpisz pierwszy lancuch\n";
cin>>lancuch;
cout<<"wpisz drugi lancuch\n";
cin>>lancuszek;
cout<<"otrzymany lancuch:\n";
cout<<lancuch + lancuszek<<"\n";
break;
}
case 2:
{
cout<<"wpisz lancuch\n";
cin>>lancuch;
cout<<"wpisz pozycje od ktorej wyswietlic lancuch (liczymy od zera)\n";
cin>>poczatek;
cout<<"wpisz pozycje do ktorej wyswietlic lancuch\n";
cin>>koniec;
cout<<"otrzymany lancuch:\n";
cout<<lancuch.substr(poczatek,koniec)<<"\n";
break;
}
case 3:
{
cout<<"wpisz lancuch\n";
cin>>lancuch;
cout<<"wpisz pozycje od ktorej kasowac znaki(liczymy od zera)\n";
cin>>poczatek;
cout<<"wpisz pozycje do ktorej kasowac znaki\n";
cin>>koniec;
cout<<"otrzymany lancuch:\n";
cout<<lancuch.erase(poczatek,koniec)<<"\n";
break;
}
case 4:
{
cout<<"wpisz lancuch\n";
cin>>lancuch;
cout<<"wpisz lancuch, ktory chcesz wstawic do poprzedniego\n";
cin>>lancuszek;
cout<<"wpisz pozycje od ktorej wstawic lancuch(liczymy od zera)\n";
cin>>poczatek;
cout<<"otrzymany lancuch:\n";
cout<<lancuch.insert(poczatek,lancuszek)<<"\n";
break;
}
case 5:
{
cout<<"wpisz lancuch\n";
cin>>lancuch;
cout<<"wpisz lancuch, ktory chcesz wstawic do poprzedniego\n";
cin>>lancuszek;
cout<<"wpisz pozycje od ktorej wstawic lancuch i wyciac poprzednie znaki\n";
cin>>poczatek;
cout<<"wpisz pozycje do ktorej wstawic lancuch\n";
cin>>koniec;
cout<<"otrzymany lancuch:\n";
cout<<lancuch.replace(poczatek,koniec,lancuszek)<<"\n";
break;
}
case 6:
{
cout<<"wpisz lancuch\n";
cin>>lancuch;
cout<<"lancuch ma dlugosc:\n";
cout<<lancuch.length()<<"\n";
break;
}
case 7:
{
cout<<"wpisz lancuch\n";
cin>>lancuch;
cout<<"wpisz jakiego znaku lub lancucha szukac\n";
cin>>lancuszek;
cout<<"wpisane przez ciebie dane rozpoczynaja sie w lancuchu od pozycji:\n";
cout<<lancuch.find(lancuszek)<<"\n";
break;
}
case 8:
{
cout<<"wpisz lancuch\n";
cin>>lancuch;
cout<<"wpisz drugi lancuch\n";
cin>>lancuszek;
if (lancuch==lancuszek)
cout<<"lancuchy sa takie same\n";
if (lancuch!=lancuszek)
cout<<"lancuchy sa rozne\n";
break;
}
}

system("pause");
}


i napisane jest w języku c++, skompilowane w programie DEV ;p