Odpowiedzi

2010-01-28T19:02:35+01:00
Niewolnikiem stawal sie ten kto nie placil podatkow, dzici urodzone przez niewolnice... polozenie zalezalo od pracy ktora wykonywali. najgorzej mieli ci ktorzy pracowali w kopalniach lub pracowali na polu. lepiej mieli niewolnicy ktorzy pracowali w kuchni, w warsztatach rzemieslniczych lub sluzba domowa. najlepiej mieli ci ktorzy byli wykrztalceninp. pisarze, nauczyciele, muzykanci. wierni niewolnicy czasami otrzymywali wolnosc za wierna sluzbe.
12 3 12
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T19:03:26+01:00
Niewolnicy w Rzymie byli traktowani dosyć dobrze po to aby mogli długo służyć swemu panu. Niewolnik staje się czyjąś własnością i ubezwłasnowolniony musi wykonywać każde polecenie swojego pana, który ma władze nad nim, jego życiem i śmiercią.

10 4 10