Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T19:09:49+01:00
1: I
2: II
3: III
4: IV
5: V
6: VI
7: VII
8: VIII
9: IX

W kolejnych liczbach piszę tylko początki, należy do nich dokleić cyfrę jedności, o ile liczba patyczków nie jest zbyt duża:

10: X
20: XX
przykład:
15: XV
27: XXVII
28: XXVIII - nie da się, bo w tym występuje 9 patyczków!

dalej:

30: XXX
40: XL
50: L
60: LX
70: LXX
80: LXXX
90: XC - występuje C, więc zakładam, że nie da się go zrobić z patyczków
100: C - tak jak z 90 - nie da się:
500: D - też się nie da!
900: CM - nie da się, bo ejst C

1000: M
teraz do M doklejamy te liczby, które były na początku, tak, aby liczba patyczków się zgadzała:
np.
1004: MIV
1007: MVII
1040: MXL
1052: MLII
itd...

2000: MM - to ostatnia liczba, którą się da!
8 4 8
2010-01-28T22:43:36+01:00

1 I
2 II
3 III
4 IV
5 V
6 VI
7 VII
8 VIII
9 IX
10 X
11 XI
12 XII
13 XIII
14 XIV
15 XV
16 XVI
17 XVII
18 XVIII
19 XIX
20 XX
21 XXI
22 XXII
23 XXIII
24 XXIV
itd.
30 XXX
40 XL
50 L
60 LX
70 LXX
80 LXXX
1000 M
2000 MM
8 4 8