Odpowiedzi

2010-01-28T19:07:56+01:00
1.
*hieroglify egipskie
*fenicki
*grecki
*łaciński

2. W starożytności jak i w czasach współczesnych pismo służyło do porozumiewania się.
W starożytności znajomość alfabetu była znikoma, więc czytać i pisać potrafili tylko wykształceni ludzie. Służyło im między innymi do pisania kronik czy pamiętników, dzięki którym wiemy jak było kiedyś. Posługiwali się nim także władcy wydając nowe prawa.
Dzisiaj nikt nie wyobraża sobie życie bez znajomości liter. Pismem posługujemy się w pracy, szkole, czy nawet w sklepach. Można by powiedzieć, że pismo jest nam potrzebne do większości czynności dziennych.
8 4 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T20:51:00+01:00
* hieroglify egipskie
* alfabet fenicki
* alfabet grecki
* alfabet łaciński

Za pomocą pisma zapisywano umowy między handlarzami, teksty religijne, zbiory praw, dzieła naukowe czy utwory literackie, a także liczby i działania matematyczne. Tak samo jak dzisiaj w czasach współczesnych. Dzisiaj sobie nie wyobrażamy życia bez pisma. Pismo towarzyszy nam na każdym kroku. W szkole, w pracy, w telewizji a nawet w sklepach.
5 5 5