Na podstawie podr(Planeta Nowa) oraz atlasu geograficznego podaj czynniki klimatotworcze ktore decyduja o tym, ze:
a) w moskwie zimy sa mrozniejsze niz w londynie
b)na kilimandzaro pokrywa snieznautrzymuje sie przez caly rok
c) najnizsza temperatura powietrza na ziemi zanotowano na stacji wostok(antarktyda), a nie w warszawie
d) Morze Norweskie w okolicach Narwiku nigdy nie zamarza, a zatoka botanicka jest zamarznieta przez kilka miesiecy w roku

Prosze aby odp udzielic dzis do 20-21
MAcie na to 1 linijke ;)

Zgóry wielkie dzieki ;))

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T19:02:48+01:00
A) polozenie geograficze - oddalenie od murz i oceanow
b) wysokosc n.p.m
c) szerokosc geograficzna - kat [adania slonca
d) prody morskie ( tu ciepy prod morski )
1 5 1
2010-01-28T19:03:32+01:00
A) szerokość geograficzna
b) wysokość nad poziomem morza
c) szerokość geograficzna
d) prądy morskie
Powinno być dobrze bo ja już to miałam :) :*
1 5 1