Odpowiedzi

2010-01-28T19:08:00+01:00
Położenie : Azja Wschodnia, łańcuch wysp pomiędzy północnym Pacyfikiem i Morzem Japońskim, na wschód od Półwyspu Koreańskiego strategiczne położenie w Azji Północno-Wschodniej
współrzędne geograficzne : 36 00 N, 138 00 E
Powierzchnia całkowita : 377 835 km2
Archipelag składa się z czterech głównych wysp: Hokkaido, Honsiu, Shikoku i Kiusiu (97% obszaru lądowego) oraz z 6.848 mniejszych wysp.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T19:12:51+01:00
Stolicą Japonii jest Tokio. Położona jest na wyspach zachodniego Pacyfiku. Jej powierzchnia ma 377 835 km², co daje jej 62 drugie miejsce w liście państw utworzonej według powierzchni. Punkty skrajne to: na północ Przylądek Soya na Hokkaido, a na południe wysepka Okino-Tori-Shima. Najwyższa góra Japonii to Fuji-san, prócz niej są jeszcze góry tj: Kit-dake, Aino-take, Azuma-dake. Największe miasto to Yokohama 3 427, zaraz za nim Osaka 2 599. Ogólna liczba ludności w Japonii wynosi 127,450,000 mln. Japonia to kraj wyspiarski, posiada około 3900wysp.
2 4 2