Siedziba Denpartamentu Obrony USA miesci się w budynku nazywanym Pentagonem.Budynek ten w podstawie ma pięciokąt o równych bokach oraz katach tej samej miary.Taki pieciokąt nazywa się pieciokatem foremnym. Jego bok ma 280 m długosci.Wewnatrz budynku wszystkie korytarze maja razem 28 km.
Na podstawie tej informacji rozwiazcie zadania

1. Jaki jest obwod podstawy budynku Pentagonu?
2. Adas chodzi z predkoscia 3 km/h. Ile czasu potrzebowałby Adas na przejscie drogi o długosci rownej obwodowi podstawy Pentagonu?
3. Pan Sławek jezdzi rowerem ze srednia predkoscia 35 km/h. Ile czasu zajełoby panu Sławkowi przejechanie drogi o 5600 m dłuzszej od obwodu podstawy Pentagonu?
4. Robert powiedział, ze na przejscie drogi o dlugosci takiej, jak wszystkie korytarze w Pentagonie potrzebowałby 7 godzin.Z jaka predkoscia musiałby isc?
5. Poszukaj w słowniku wyrazów obcych co oznacza wyraz penta.


Proszę o rozwiazanie tych zadan na poziomie 5 klasy,ponieważ chce sprawdzic czy nie mam błedów. Dziekuje.;p

2

Odpowiedzi

2010-01-28T19:26:00+01:00
1. Obw = 280m * 5 = 1400
2.1400m : 3km/h =1400m : 3000m/h = ( tu mi coś nie wycodzi choc robiliśmy te zadania na lekcji miesiac temu )
3. 1400m+5600m = 7000m
5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T19:33:07+01:00
1
280m*2=1400m=1,4km
2
3km - 60min
1,4km - x

x= 60min*1,4km/3km =28 min

3
s=5600m+1400m = 7000m=7km
v=35km/h
v=s/t
t=s/v
t=0,2h

4
v=s/t

v=28/7
v=4km/h

5
PENT(A)- w złożeniach: pięć; zawierający 5 atomów, grup itd.