Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T19:12:14+01:00
Australia - leży na półkuli południowej i wschodniej. Jest najmniejszym kontynentem. Najwyższy szczyt to Góra Kościuszki. Jej wysokość wynosi 2228 m. Australię oblewają Ocean Spokojny i Indyjski. Jej powierzchnia wynosi 7,7 mln km² bez wysp.Powierzchnia lądu: 7 617 930 km²,wody : 68 920 km².Zazwyczaj mówi się Australia i Oceania. Największe wyspy Australii to: Tasmania, Melville'a, Kangura, Groote Eylandt , Fraser.Od północnego wschodu Australię otacza Wielka Rafa Koralowa. Na obszarze Australii występuje wiele obszarów pustynnych np. Wielka Pustynia Piaszczysta. Występują tam różne bardzo unikalne stworzenia np. kangur. Najdłuższą rzeką jest Darling 2 735 km. Jest najbardziej płaskim z kontynentów ze średnią wysokością (292 m n.p.m.). Najniższy punkt na tym kontynencie Jezioro Eyre (15 m p.p.m.).
Myślę, że pomogłam.
1 1 1
  • Użytkownik Zadane
2010-01-28T19:22:35+01:00
Największym miastem w Australii jest Sydney.Jest państwem również kontynentem, nie sąsiaduje z żadnym krajem od lądu.Klimat zwrotnikowy suchy lub skrajnie suchy, jedynie na wsch. wybrzeżu (ograniczonym G. Wododziałowymi) wilgotny, morski.Zwierzęta Australii: dziobak,emu, długoszpar,kangur,lorysa górska ,antygona indyjska,diabeł tasmański,dingo,koala.Roślinność pustynna lub półpustynna ze słonoroślami i kolczastymi krzewami tworzącymi tzw. skrub; na płn. stepy twardolistnych traw przechodzą w sawanny i dalej w lasy monsunowe.Australia to najniższy z kontynentów, średnia wysokość to tylko około 292,5m n. p. m. Najwyższy szczyt to Góra Kościuszki (2230 m n. p. m.).