1.Na podwórku postawiono karmniki dla ptaków.W ciągu jednego zimowego tygodnia wsypano do nich 3 i 3/4 półlitrowego słoika ziaren dyni, 2 i 1/2 słoika o pojemności 0,75 litra ziaren słonecznika oraz 1 i 1/2 litra pszenicy.Ile karmników jest na podwórku jeśli do każdego karmnika codziennie wsypywano około 3/8 litra ziaren ?

2.Pielęgniarka zważyła 4 dziewczynki:Anię,Dankę,Kasię i Bożenę.Na kartce zapisała wyniki pomiarów:38,7 kg,45,5 kg,40,54 kg,37,8 kg,ale nie zapisała przy nich imion dziewcząt.Wpisz, ile waży każda z dziewcząt, jeśli Ania nie waży najwięcej ani najmniej,Kasia zaś waży więcej niż Bożena,ale mniej niż Ania.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T19:27:51+01:00
Zad1
Ilość ziaren wsypywanych do kkarminika co tydzień:
3/8 x 7 = 21/8 = 2 i 5/8 litra
ziarna dyni:
3 i 3/4 x 1/2 = 15/4 x 1/2 = 1 i 7/8 litra
ziarna słonecznika:
2 i 1/2 x 3/4 = 5/2 x 3/4 = 15/8 = 1 i 7/8 litra
pszenica:
1 i 1/2 litra
wszystkie ziarna razem:
1 i 7/8 + 1 i 7/8 + 1 i 1/2 = 3 i 6/8 + 1 i 4/8 = 5 i 2/8 litra
ilość karmników:
5 i 2/8 : 2 i 5/8 = 42/8 : 21/8 = 42/8 x 8/21 = 2 karmniki
zad2
Ania - 40,54kg
Kasia - 38,7kg
Bożena - 37,8kg
Danka - 45,5kg
3 4 3
2010-01-28T19:27:56+01:00
Zadnie 2
Ania waży 40,54kg
Kasia 38,7kg
Bożena 37,8
Danka 45,5