Odpowiedzi

2010-01-28T19:11:14+01:00
Punickie wojny (264-146 p.n.e.), trzy zwycięskie wojny Rzymu z Kartaginą o panowanie nad zachodnią częścią basenu Morza Śródziemnego. Każda z wojen, pomimo zmiennego przebiegu i okresów przewag kartagińskich (szczególnie pod wodzą Hannibala w czasie drugiej wojny punickiej), przyniosła wygraną Rzymianom, którzy stopniowo przejmowali posiadłości i wpływy Kartaginy, by w końcu zniszczyć ją zupełnie, a jej ludność zgładzić lub wziąć w niewolę.
Zwycięstwa w wojnach punickich pozwoliły Rzymowi na stworzenie imperium rzymskiego w zachodniej części Morza Śródziemnego, jak też militarnych i gospodarczych podstaw do późniejszej ekspansji w kierunku wschodnim.
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T19:14:38+01:00
Były 3 wojny punickie.
I wojna Punicka toczyła się w latach 264-241 r.p.n.e
Walki Rzymian z Punijczykami toczyły się głównie na Sycylii i u jej wybrzeży, a także na Korsyce. Ostatecznie w wyniku bitew morskich zwyciężyli Rzymianie.

II wojna Punicka toczyła się w latach 218-201 r.p.n.e
KOnflikt trwał 17 lat, a działania wejenne prowadzono przede wszystkim na lądzie. Terenem walk była Italia oraz Półwysep Liberyjski, gdzie znajdowały się posiadłości kartagińskie. Pod koniec wojny wrogie armie toczyły bitwy także w północnej Afryce. Wodzem Kartaginy był Hannibal, zwyciężyli Kartagińczycy.

III wojna Punicka toczyła się w latach 149-146 r.p.n.e
Ostatnia wojna z Punijczykami toczyła się przez trzy lata w pobliżu Kartaginy. Po zdobyciu miasta Rzymianie zrównali je z ziemią, z czego można wywnioskować że była to wojna zwycięzka dla Rzymian.
7 4 7