Odpowiedzi

2010-01-28T19:32:18+01:00
Jerzy Waszyngton- amerykański generał i polityk, wódz naczelny Armii Kontynentalnej, pierwszy Prezydent Stanów Zjednoczonych, był masonem. Uważany za ojca narodu amerykańskiego.

Tadeusz Kościuszko- generał polski i amerykański, inżynier fortyfikator, brał udział w wojnie o niepodległość USA, wzniecił antyrosyjskie powstanie w Rzeczypospolitej, Najwyższy Naczelnik Siły Zbrojnej Narodowej w insurekcji 1794.

Benjamin Franklin- drukarz, uczony, filozof, wolnomularz i polityk amerykański. Był jednym z "Ojców Założycieli" Stanów Zjednoczonych Ameryki, współautorem amerykańskiej Deklaracji Niepodległości oraz konstytucji. W 1776 r. odbył podróż do Francji, przekonując Francuzów do finansowego wsparcia amerykańskiej rewolucji. Dążył do zniesienia niewolnictwa.

Kazimierz Pułaski- jeden z dowódców i marszałek konfederacji barskiej, generał i bohater wojny o niepodległość USA. Nazywany "ojcem amerykańskiej kawalerii". Zmarł z ran odniesionych w bitwie pod Savannah 11 października 1779.
15 4 15
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T19:32:58+01:00
Jerzy Waszyngton był generałem i politykiem oraz pierwszym prezydentem USA.

Tadeusz Kościuszko również był generałem, ale także inżynierem ,wywołał powstanie przeciw Rosji (insurekcję ) w 1794 roku , walczył też o niepodległość USA.

Benjamin Franklin byl politykiem amerykańskim , jednym z założycieli USA a także wynalazcą oraz wpółautorem Deklaracji Niepodległości.

Kazimierz Pułaski był marszałkiem konfederacji barskiej oraz generałem . Walczył również o niepodległość Usa
11 2 11
2010-01-28T19:36:08+01:00
Jerzy Waszyngton-urodzil sie 22 lutego 1732 w pope's creek w stanie wirginia , jako pierwszy z szesciorga dzieci augustinia washingotona i jego drugiej zony mary ball washingtonJego ojciec zmarł , gdy mial 11 lat.

Tadeusz Kosciuszko-generał , bohater narodowy.Pochodził ze sredniej szlachty , po ukonczeniu szkoly sredniej krztalcil sie w szkole rycerskiej , nastepnie jako stypendysta krolewskiej wyjechal do paryza .W 1774 roku stopniu kapitana alrtyleri powrocil do kraju.

Benjamin Franklin-urodzil sie 17 stycznia 1706r. w Bostowie jako jeden z siedemnasciorga dzieci w rodzinie biednego wytworcy swiec i mydla.Byl jednym z twórców deklaracji niepodleglosci stanow zjednoczonych, ponadtto malowal obrazy.

Kazimierz Pułaski- urodzil sie w dworku pulaskich w warszawie . Byl synem starosty wareckiegojozefa pulaskiego , bratem antoniego i franciszka ksawerego, z pulaskich w miejscowosci pulazie

Mysle ze momoglam;)
10 3 10