Odpowiedzi

2010-01-28T19:24:28+01:00
-liście spichrzowe
- Liście okrywające
Wąsy
Ciernie i kolce pochodzenia liściowego
Liście pułapki
48 3 48
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T19:26:13+01:00
- Liście spichrzowe – magazynują substancje zapasowe, są zazwyczaj mięsiste, grube np. liście cebuli, rojnika.

- Liście okrywające – ochraniają i okrywają organy roślin, np. łuski ochronne cebuli jadalnej, tulipana, hiacyntu.

- Wąsy – to całe liście lub ich części wydłużone; są cienkie, wrażliwe na dotyk, mają zdolność owijania się wokół podpór, np. u grochu, wyki, fasoli.

- Ciernie i kolce pochodzenia liściowego – są silnie zdrewniałe, bezzieleniowe, zaostrzone; stanowią ochronę oraz ograniczają nadmierne parowanie wody z rośliny, np. kaktusy, berberys.

- Liście pułapki – np. rosiczka okrągłolistna, dzbanecznik, muchołówka, pływacz.
87 4 87
  • Użytkownik Zadane
2010-01-28T19:27:13+01:00
1) liścienie- odżywianie zarodka np siewka fasoli
2)(cebula ) liście spichrzowe- gromadzenie substancji odżywczych lub wody
3) ( kaktus, róża )ciernie liściowe - obrona łodygi z jej zasobami,
4) ( groch, fasola )wąsy funkcja czepna
5)(drzewa i krzewy ) liście łuskowate- ochrona pąków zimowych
6)(rosiczka, dzbanecznik ) liście pułapkowe - łapanie owadów w celu uzupełnienia braku azotu
7) liście zbierające wodę,wiele gatunków epifitów.
35 3 35