Odpowiedzi

2010-01-28T19:34:08+01:00
-8x - 2x do kwadratu - 16 - 4x= - 12x - 2x do kwadratu - 16
- 2xy - 4x + 2
2x do kwadratu + 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T19:35:23+01:00
A) (2x+4) (-4-x) = -8x-2x²-16-4x=-2x²-12x-16
Δ=b²-4ac=(-12)²-4*(-2)*(-16)=144-128=16
x₁=-b-√Δ/2a=¹²⁻¹⁶/₋₄=⁻⁴/₋₄=1
x₂=-b+√Δ/2a=¹²⁺⁴/₋₄=¹⁶/₋₄=-4
b) 3xy +4x - 5xy - 8x + 2 = 3xy-5xy+4x-8x+2=-2xy-4x+2
c) (2x+3) ²=4x²+12x+9
Δ=b²-4ac=12²-4*4*9=144-144=0
x₀=-b/2a=¹²/₂*₄=¹²/₈=1,5