Uklady rownan .

1) w trapezie rownoramiennym jeden z katow jest o 40 stopni wiekszy od drugiego.oblicz miary katow tego trapezu.

2)obwod trojkata roznoramiennego wynosi 16, a dlugosc podstawy stanowi 2/3 dlugosci ramienia . oblicz dlugosci bokow tego trojkata.

za dobrze rozwiazane daje naj .
z gory dziekuje i pozdrawiam. ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T19:42:57+01:00
1. 2x + 2(x + 40) = 360
2x + 2x + 80 = 360
4x + 80 = 360 I -80
4x = 280 I :4
x = 70
x+40=70+40=110
Jeden z kątów tego trapezu wynosi 70 stopni a drugi 110 stopni.
2. Ob=16
ramię- x
podstawa- 2/3x 2/3- ułamek
2x + 2/3x = 16
2 2/3x = 16
8/3x = 16 I :8/3
x = 6
2/3x = 4
Odp. Długość ramienia w tym trójkącie wynosi 6, a podstawa 4.
Mam nadzieje, że pomogłam. :)
2010-01-28T19:44:49+01:00
1.
alfa +alfa+40+alfa +alfa+40=360
4alfa+80=360
4 alfa=280
alfa=70

alfa+40=70+40=110

kąty te to:110,110.70.70

2.
2a + 2/3a= 16
2* 2/3 = 16
8/3a = 16 I :8/3
a = 6
2/3a = 4
a=6
bok 6podstawa 4