A mianowicie, potrzebuję rozwinięcia tych punktów w formie notatki :

JURAND:
1. Miłość Juranda do Danusi
2. Chciwość, zawiść, mściwość na Krzyżakach
3. Uprowadzenia danusi przez krzyzakow
4. Podeptanie wlasnego honoru w imie milosci do corki
5. Okaleczenie Juranda przez krzyzakow
6. Przemiana duchowa Juranda
- Zmienia sie na czlowieka milosiernego,
- Przebacza najwiekszemu wrogowi Zygfrydowi puszczajac go wolno
- wine za swoje grzechy chce odkupic moglitwą.

BARDZO PROSZĘ... to na jutro.

2

Odpowiedzi

  • rate
  • Początkujący
2010-01-28T19:45:57+01:00
1Jurand kochał Danusie ponieważ była ona jego córką .Została mu tylko ona ponieważ żone zabili mu Krzyżacy w Spychowie
2.Jurand chcial sie zemścic na krzyzakach za zabicie zony ,udalo mu sie to lecz poniosl za to kare
3.Był to podstęp.Krzyzak przyslal list do Danusi ze jej ojceic moze stracic wzrok i chcialby sie z nia po raz ostatni widziec.Danusia w drodze do niego zostala porwana.
5.Za zabicie kilku Krzyzakow jurand poniosl cziezka kare.Stracil oko i prawa dlon a takze ucieli mu jezyk
4.Jurand za odzyskanie córki strasznie sie upokorzył poniewaz zostal wysmiany przez zakon i mial przyzec ze juz nigdy nie bedzie gnębił krzyzakow
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T19:59:20+01:00
P1 miłośc juranda do curki
jurand bardzo kochał swoją curke tak wielka miłością że chciał ją oddac do zakonu gdyż była dla niego prawie świętą
p2 chciwośc zawiśc mściwośc na krzyżakach
jurand nie był tak do końca chciwy poprostu brał łupy wojenne zawistny terz zbyt nie był ale zato był bardzo mściwy zaślepiła go zemsta za śmierc żony i pod tym względem nie miał żadnej litości na krzyżakach
p3uprowadzenie danusi przez krzyżaków
krzyżacy nie mogąc nic uzyskac od księcia mazowieckiego w sprawie okrutnego juranda postanowili porwac danusie z dworu księżnej pod pretekstem pożaru w spychowie
p4 podeptanie własnego honoruw imie miłości do córki
jurand zgodnie z wolą krzyżaków dał sie upokożyc i traktowac jak pies byle by wyrwac jedyne ukochane dziecko z rąk oprawców któży bez skrupółów wymordowali dzieci księcia witolda
p5okaleczenie juranda przez krzyżaków
w ramach zemsty za brata gotfryda jurandowi został odcięty język wypalone oko i odcięta prawa ręka
p6 przemiana duchowa juranda
jurand po opuszczeniu szczytna i dojściu do spuchowa zmienia się całkowicie całymi dniami modli się zabrania zemsty za swoją krzywde a po przywiezieniu porywacza swojego dziecka rotgiera daje znak aby go puścili wolno i w ostatnich dniach życia staje sie bogobojny i miłośerny
1 5 1