Odpowiedzi

2010-01-28T19:37:24+01:00
1. Używaj żelazka z nawilżaczem parowym - powoduje to oszczędność 10% energii.
2. Staraj się, by domownicy zjadali gorący posiłek razem, bezpośrednio po jego przyrządzeniu. Pozwoli to unikać podgrzewania jedzenia, a przy pięciu osobach zaoszczędzić nawet do 20% energii.
3. Zadbaj o szczelność okien w twoim domu - pozwoli to podnieść temperaturę w pomieszczeniach o 2-3 stopnie C.
4. Regularnie odmrażaj lodówkę, dzięki temu zaoszczędzisz do 2% energii.
5. Staraj się, by pralka automatyczna pracowała przy pełnym załadowaniu lub włączaj program „oszczędnościowy”.
6.Nie wkładaj gorących potraw czy pojemników do lodówki - powoduje to większe o 5% zużycie energii przez lodówkę.

Pzdr... ;)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T19:39:45+01:00
1. Nie zostawiaj zapalonego światła w pomieszczeniach w których nikogo nie ma/aktualnie nie przebywasz
2. Jak najdłużej korzystamy ze światła dziennego.
3. Wyłączać urządzenia elektryczne które działają niepotrzebnie (np. radio którego nikt nie słucha)
4. Staraj się by urządzenia miały ustawione tryby oszczędzania energii (np. w pralce - w miarę możliwości)
5. Rozważ zakup energooszczędnych żarówek i urządzeń które pobierają mało energii.
6. Staraj się dopasować zużycie światła do swoich potrzeb. np. czytaj książkę przy lampce nocnej a nie przy świetle z lampy umieszczonej na suficie