Każdy poniższy zestaw skał zawiera jedną niewłaściwość . Wykreśl ją, by zestawy tworzyły logiczną całość . Uzasadnij swój wybór .
a) sól kaminna , gips, węgiel brunatny , sól potasowa
b)piaskowiec, żur , zlepieniec , iłowiec
c)torf , rafa koralowa , pumeks, węgiel kaminny .

Bardzo proszę o pomoc ;) :((( Z Góry dzięki ;***

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T19:45:08+01:00
A) sól kaminna , gips, węgiel brunatny , sól potasowa - wykreślamy węgiel gdyż jest skała osadowa organiczna a inne to chemiczne
b)piaskowiec, żur , zlepieniec , iłowiec - nie za bardzo wiem co do żur wiec czekam na poprawke
c)torf , rafa koralowa , pumeks, węgiel kaminny - wykreślamy pumeks , gdyż jest to skała wulkaniczna a pozostałe to organiczne
2010-01-28T19:46:30+01:00
A)węgiel brunatny ( jest to skała osadowa organiczna) - wykreslamy

sól kamienna , gips,sól potasowa (to skały osadowe chemiczne)

b)piaskowiec, zlepieniec(skały osadowe okruchowe zwięzłe)

natomiast ił i żwir (skały osadowe okruchowe luźne)
nie wiem co tu wykreślić

c)pumeks (skała wulkaniczna) - wykreślamy

torf , rafa koralowa , węgiel kamienny (skały osadowe organiczne)-