Mam, tak samo jak ty,
Miasto moje a w nim:
Najpiękniejszy mój świat
Najpiękniejsze dni
Zostawiłem tam, kolorowe sny
Kiedyś zatrzymam czas
I na skrzydłach jak ptak
Będę leciał co sił
Tam, gdzie moje sny,
I warszawskie kolorowe dni

Gdybyś ujrzeć chciał nadwiślański świt
Już dziś wyruszaj ze mną tam
Zobaczysz jak, przywita pięknie nas
Warszawski dzień

1.jAKIE INFORMACJE NA TEMAT ADRESATA wiersza można odczytać z utworu ?.
2.wskaż porównanie występujące w piosence i ułóż z nim zdanie .

2

Odpowiedzi

2010-01-28T19:43:13+01:00
1.Pochodzi z Warszawy.
2.Warszawa to piękne miasto.
11 2 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T19:45:55+01:00
Z podanego utworu dowiadujemy się że adresat ma wielkie zamiłowanie do rodzinnej Warszaw oraz z podziwem i radością w sercu, wspomina piękne, dobre dni swoich młodzieńczych lat, które pozostawił w ukochanym mieście.

PORÓWNANIE:
I na skrzydłach jak ptak

I na skrzydłach jak ptak wzniosę się.
22 4 22
nie jest tam powiedziane że tam mieszkał:-X:'(:'(o_O:O