W wielkiej bitwie stoczonej przez wojska króla Eryka i króla Roderyka wzięło udział 3000 rycerzy. Straty po obu stronach były ogromne. Król Eryk stracił 30% swoich wojsk, a Roderyk 60%. Ogółem zginęło 40% rycerzy. Z jakimi siłami rozpoczął bitwę król Eryk, a z jakimi król Roderyk. Pliss pomocy ;( Napiszcie wszystkie obliczenia ;*

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T19:47:03+01:00
X - rycerze Eryka
y - rycerze Roderyka

x+y = 3000
0,3x + 0,6 x = 0,4 * 3000

x+y = 3000 /* (- 3 )
0,3x + 0,6 y = 1200 /*10

-3x - 3y = -9000
3x + 6y = 12000

3y = 3000 /:3

x = 1000
y = 2000

Wojsko króla Eryka liczyło 1000 rycerzy, a Roderyka 2000.
6 2 6
2010-01-28T19:56:34+01:00
X- siły króla Eryka
y- siły króla Roderyka


x +y = 3000
0.30x + 0.60y = 3000

x +y = 3000
0.3 +0.6 = 0.4 × 3000

x + y =3000\ × -3
3x +6y +12000

-3y + -3x = -900
3x + 6y =12000

3y = 3000\÷ 3
y = 1000


3x +6y = 12000
3x + 6 × 1000 = 12000

3x = 6000\÷ 3
x = 2000

Na bank dobrze bo robiliśmy to na lekcji.

13 4 13