Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T19:55:09+01:00
X - długość dywanu;
(x+5) -szerokość dywanu;

...pole powierzchni wynosi:
x * (x+5) = 104
x^ + 5x - 104 = 0

Obliczmy deltę, gdyż jest to równanie kwadratowe:
D - przysłowiowa delta ;'p

D = 5^ - 4*(-104)
D = 441
pierwiastek z D = 21

...obliczmy x1 i x2:

x1 = (-5 - 21)/2
x1 = -13
Powyższe rozwiązanie odpoada, ponieważ jest ujemne!

x2 = (-5 + 21)/2
x2 = 8
Nasz szukany x wynosi 8.

Odp. Długość dywanu wynosi 8, a a szerokość 13 m.
2010-01-28T19:55:38+01:00
X: długość jednego boku
y: długość drugiego boku
x=y+5
pole=104

Wzory:
Pole=x*y

podstawiamy x=y+5

104=y(y+5)
y^2+5y-104=0
√delta=21
y₁=8
x=13