1. Na rzece zbudowano most, który zachodzi na brzegi. 150 m. mostu zachodzi na jeden brzeg, 1/3 długości na drugi brzeg. Oblicz szerokość rzeki jeżeli stanowi ona 1/6 długości mostu.

Pomóżcie mi jak najszybciej...

2. Fabryka przekroczyła plan produkcji rowerów o 12% bo wyprodukowała o 420 rowerów więcej. Ile rowerów planowała wyprodukować fabryka.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T19:52:50+01:00
12%-420
100%-x
12*x=100*420
12x=42000/12
x=3500
to te 2 zadanie
2010-01-28T19:53:19+01:00
Jeśli się nie myle to zad 2 ma takie rozwiązanie:

robimy to z proporcji
12% - 420
100% - x

x=100%*420/12% = 42000/12=3500

powinno byc dobrze :)