Odpowiedzi

2010-01-28T20:02:37+01:00
X- długość dłuższego boku

6² + x² =10²
36 +x² =100
x²=100-36
x²=64
x=8

P= 8cm * 6 cm = 48 cm²
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T20:05:45+01:00
A więc można to policzyć za pomocą twierdzenia pitagorasa.Dłuższy bok oznaczamy jako x i piszemy działanie:
6 do kwadratu+x do kwadratu=10 do kwadratu
36+x do kwadratu=100
x do kwadratu=100-36
x do kwadratu=64 całość pierwiastkujemy
x = 8
P=a*b
P=8*6
P=48
ODPOWIEDŹ b