Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T20:06:44+01:00
Hej jak przeczytałam to zadanie od razu przyszedł mi na myśl Jerzy Popiełuszko.
Był on męczennikiem, gdyż umarł broniąc religi i wiary katolickiej został zamordowany. a wybrałaś go dlatego gdyż budzi w tobie podziw że sie nie "ułamał" i do końca życia głosił prawdy wiary xdxd

proszę;)
2010-01-28T20:06:54+01:00
Najbardziej znani w Polsce męczennicy katoliccy to św. Szczepan (I w.n.e.),Święty Szczepan (gr. Στέφανος, Stephanos – korona, wieniec) – święty katolicki oraz prawosławny, zwany Pierwszym Męczennikiem (Protomartyr).

Z pochodzenia jak wszyscy pierwsi chrześcijanie był Żydem. Zwierzchnik grupy nazywanej hellenistami. Szczepan, odcinając chrystianizm od kultu jerozolimskiego, stworzył warunki jego powszechnego krzewienia. Pragnął oczyścić judaizm i zreformować go przez powrót do źródeł (z wyjątkiem przykazań dotyczących świątyni i kultu ofiarnego) i dlatego zerwał z jego instytucją. Zginął w 36 roku ukamienowany przez miejscową społeczność żydowską w Jerozolimie.