Odpowiedzi

2010-01-28T20:08:56+01:00
Kondensatory elektrolityczne
Kondensatory elektrolityczne aluminiowe
Kondensatory tantalowe
Kondensatory foliowe
Kondensatory ceramiczne

Kondensatory, wraz z rezystorami, należą do podstawowych elektronicznych elementów pasywnych. Poniższy podział kondensatorów ze względu na podstawowe obszary zastosowań nie jest ścisły. Te same lub podobne typy kondensatorów mogą być wykorzystywane w różnych dziedzinach, zaś o ich przydatności w określonej grupie zastosowań decydują - oprócz pojemności, również parametry dodatkowe, takie jak napięcie przebicia, polaryzacja, opór szeregowy (doprowadzeń) i równoległy (upływność), pasożytnicza indukcyjność doprowadzeń i okładek, szczytowy prąd impulsu, długoczasowa stałość parametrów (odporność na starzenie się), stabilność temperaturowa (stałość pojemności w szerokim przedziale temperatur), zakres temperatur pracy, czy wreszcie parametry takie jak kształt i rozmiar (stopień miniaturyzacji).
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T20:10:40+01:00
Kondensator ceramiczny zastosowanie zabawki,małe urządzenia,te
kondensatory mają małe wymiary ale też małą pojemność.



kondensator elektrolityczny ma szerokie zastosowanie,jest w zasadzie w każdym urządzeniu rtv.stosuje się np w płytach
głównych,podzespołach,rtv.mają duże pojemności.dodattkowo na płytach głównych stoswany jest jeszcze jeden rodzaj kondensatorów elektrolitycznych tzw. "low esr", o niskim oporze wewnętrznym i są przystosowane do cięższych warunków

kondensator mikowy można go zamiast ceramicznych stosować,mają także małe wymiary

kondensator foliowy w starszych urządzeniach się czasem spotyka

kondensator nastawny inaczej trymer stosuje się go w radiach ,telewizorach,jego cechą jest że można zmieniać jego pojemność
reguluje się go pokrętłem.Słuzy np.do strojenia radia
3 2 3
  • Użytkownik Zadane
2010-01-28T20:11:52+01:00
- do filtrów i układów czasowych-są podstawowymi elementami analogowych filtrów pasywnych i aktywnych
- do lamp i innych układów wyładowczych-W niektórych lampach wyładowczych
- przeciwzakłóceniowe-w elektronicznych układach cyfrowych
- blokujące-W elektronicznych układach cyfrowych
- sprzęgające-w obwodzie prądu zmiennego
3 3 3