Jest takie zadanie:
Zaznacz na osi liczbowej zbiór liczb spełniających warunek:
- i przykład: -1< y ≤ ½
No i zaznaczyłam to na osi i trzeba było napisać, że:
y należy do grupy (-1, ½>
No i właśnie mam pytanie: dlaczego po ½ jest ten znaczek ">" i po co on tam jest, kiedy go się stawia w tych wypadkach. Pomóżcie, to może być na sprawdzianie jutro...

3

Odpowiedzi

2009-10-04T19:10:56+02:00
Chodzi o to że ½ ma być równe lub więszke od y a y ma być mniejsze od 1 i że ten zbiór jest lewostronnie niezamknięty

1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-04T19:11:52+02:00
To oznacza, że zbiór jest domknięty należy do niego 1/2, jest tam dlatego, że w treści był znak ≤
1 5 1
2009-10-04T19:18:39+02:00
To proste zwykły nawias stawiamy zawsze przy nierównosciach typu 1<x czyli x∈(-∞,1)

ale gdy mamy nierownosc 1≤x czyli x∈(-∞,1> nigdy ∞nie wolno w inny nawias niz zwykły )

-15<x<5 mamy x∈(-15,5)
-15<x≤5 mamy x∈(-15,5>
-15≤x<5 mamy x∈<-15,5)
-15≤x≤5 mamy x∈<-15,5>
2 5 2