Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-28T20:10:14+01:00
Mo=5kg
h=2km=2000m
vo=80m/s
Eo=Eko+Epo=mo*vo²/2+mo*g*h=mo(vo²/2+gh)=116000J=116kJ
Ec/Eo=450kJ/116kJ=(w przybliżeniu)4
Ec=4Eo
Zatem w przybliżeniu ciężarówka ma cztery razy większą energię mechaniczną od orła bielika.
W obliczeniach użyłem g=10m/s², ale wzory masz wyprowadzone, więc w razie konieczności przyjęcia dokładniejszej wartości możesz spokojnie do wzoru podstawić. Pozdrawiam;-)

licze na naj
5 5 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T20:16:21+01:00
Ciężarówka ma energię kinetyczną
E=mv²/2
54km/h =54000m:3600s=15m/s
E=4000kg×225m²/s²:2
E=450000J=450kJ
orzeł ma energię kinetyczną i potencjalną
E₁=mgh+mv²/2
E₁=5kg×10m/s²×2000m+5kg×6400m²/s²:2
E₁=100000J+16000J=116000J=116kJ
E/E₁=450kJ:116kJ
E/E₁≈3,88
E=3,88E₁
7 4 7