Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T20:19:48+01:00
Żeby Ci to wytłumaczyć będę się musiał trochę rozpisać.

Przyjmijmy, że jesteś wielkim właścicielem ziemskim.

Wynajmujesz wasala i dajesz mu połowę swojego terytorium. Musi on płacić za tę ziemię, stawić się do boju, gdy go wezwiesz. Twojemu wasalowi nadajmy imię Marcin.

Marcin wynajmuje wasala ( Stefana ) i daje mu połowę swojej ziemi.

Nieprzyjaciel zbliża do Twoich ziem. Rozkazujesz Marcinowi, aby stawił się ze swoim wojskiem, ale nie możesz nakazać Stefanowi, aby to zrobił, bo nie jest Twoim wasalem. Mam nadzieję, że zrozumiałeś.





26 4 26
2010-01-28T20:20:10+01:00
Konsekwencje byly takie ze wasal seniora podlegal tylko jemu wiec podczas konfliktu wasale podlegali swoim seniorom a seniorzy seniorow zagrazali wasalom swoim iwasalom wasali
1 5 1