Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T20:13:32+01:00
We wrześniu 1776 roku Kongres ogłosił pobór do regularnej armii amerykańskiej, a w grudniu na jej czele postawił Jerzego Waszyngtona, który zaprowadził w niej ściśle pruski dryl. Wykorzystywał także napływających z Europy ochotników, wśród których najbardziej odznaczyli się: Niemiec baron von Steuben, Francuzi: baron de Kalb i markiz Marie Joseph La Fayette oraz Polacy: Tadeusz Kościuszko i Kazimierz Puławski. Po czym zostali odznaczeniu orderami.
1 4 1
2010-01-28T20:17:30+01:00
Tadeusz Kościuszko - fortyfikował różne obozy wojskowe Armii Kontynentalnej, rozgłos przyniosły mu jego fortyfikacje w bitwie pod Saratogą

Kazimierz Pułaski - uważany za twórcę kawalerii amerykańskiej, walczył w szeregach armii Jerzego Waszyngtona, zwyciężył pod Charlestown, zginął podczas oblężenia Savannah, jest amerykańskim bohaterem narodowym
1 5 1