Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T20:30:34+01:00
X - cena droższej książki
y - cena tańszej książki

x+y = 95 | * (-1,1)
1,1x + 1,2 y = 95 + 14

-1,1x - 1,1y = - 104,5
1,1 + 1,2 y = 109

-1,1y + 1,2 y = -104,5 + 209
0,1y = 4,5 |: 0,1
y = 45 zł

podstawiam:
x + 45 = 95
x = 50

x=50
y=45

Odp.: Książka droższa kosztowała 50 zł a książka tańsza 45 zł.

__________
licze na naj x d

2010-01-28T20:37:24+01:00
1)Analiza zadania
x- cena droższej książki
y - cena tańszej książki
95- cena dwóch książek
110%x - cena droższej książki w czasie sprzedaży
120%y - cena tańszej książki w czasie sprzedaży
109 zł - cena 2 książek w czasie sprzedaży
2) uł. ukł. równ. i jego rozw.
{x+y=95
{1,1x +1,2y=109 /*10

{x=95-y
{11x +12y=1090

{x=95-y
{11(95-y) +12y = 1090

{x=95-y
{1045-11y+12y=1090

{x=95-y
{y=45

{x=95-45
{y=45

{x=50
{y=45
3) Odp: Cena początkowa droższej książki to 50zł, a tańszej 45zł