Profesor pracował 6 dni nad pewnym projektem a jego asystent 5 dni obaj otrzymali honorarium w wysokości 1560 zł, na kolejny projekt za który otrzymali 1000(łącznie) profesor pracował 4 dni a asystent 3. Ile dziennie każdy z nich zarobił ?

3

Odpowiedzi

2010-01-28T20:44:32+01:00
1560zł zarobił każdy z nich za 1 projekt. Drugim powinni się podzielić po równo za tę samą pracę( w końcu każdy z nich zrobił to samo tylko w innym czasie)
1560zł + 500zł = 2060zł
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T20:48:46+01:00
X- zarobki za 1 dzień profesora
y- zarobki za 1 dzień asystęta.

6x+5y=1560/3
4x+3y=1000/-5

18x+15y=4680
-20x-15y=-5000
trzeba to dodać i wychodzi:
-2x=-320/2
x=160

podstawiamy do pierwszego równania:
6*160+5y=1560
5y=1560-960
5y=600/5
y=120
x=160

Odp: Profesor zarabiał dziennie 160 a asystent 120.
4 5 4
2010-01-28T20:51:18+01:00
X-dzienny zarobek profesora
y-dzienny zarobek asystenta

6x+5y=1560/*(-2)
4x+3y=1000/*3

-12x-10y=-3120
12x+9y=3000

y=120
4x+3*120=1000
4x+360=1000
4x=640/:4
x=160

3 5 3