4.2. Zależność między budowa atomu pierwiastka a jego połozeniem w układzie okresowym ( 1 gim. ćw. str 58 zad 39 xD)


Uzupełnij zdania xD

a ) liczba atomowa , czyli porządkowa , informuje o ................................... ....................................

B) Numer grupy informuje o .....................

c) numer okresu informuje o .......................

z góry dzieki ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T20:50:31+01:00
Uzupełnij zdania:

a ) liczba atomowa , czyli porządkowa, informuje o liczbie protonów i elektronów w pierwiastku.

b) Numer grupy informuje o maksymalnej wartościowości pierwiastka i liczbie jego elektronów walencyjnych.

c) numer okresu informuje o liczbie powłok elektronowych.
36 2 36
2010-01-28T20:51:02+01:00
1 - ilosci protonow w jadrze
2 -ilosc elektronow walencyjnych
3 -ilosc powlok elektronowych
32 4 32