Odpowiedzi

2010-01-28T20:56:59+01:00
Jego promień wynosi 9
bo wzór na pole koła to:
pi razy r²

pi x 9² = 81pi
2010-01-28T21:00:03+01:00
Pole wynosi 81pi
Wzór na pole: Pi * r^2
P=pi * r^2
81pi=pi * r^2 /:pi (dzielisz obustronnie przez pi)
81=r^2
Teraz masz cos takiego: jaka liczba do kwadratu daje 81? Lub można tez tak: ile to jest pierwiastek z 81
r=9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T21:02:39+01:00
P=81π
√81 = 9
r = 9

ponieważ wzór na pole koła to : P=πr²

Pierwiastkujemy 81 ponieważ jest to odwrotne działanie do potęgowania i wychodzi nam wynik.