1. Wypisz z wiersza A.Asnyka: epitety,przenośnie,porównanie. Do jakiego rodzaju literackiego zaliczamy ten tekst?Co o tym świadczy?Uzasadnij
"Bielą się pola,oj,bielą,
Zasnęły krzewy i zioła
Pod miękką śniegu pościelą...
Biała pustynia dokoł.
Gdzie była łączka zielona,
Gdzie gaj rozkoszny brzozowy,
Drzewa obnażone ramiona
Sterczą spod zaspy śniegowej.

2. Omów budowę zdania(niżej napisane), Narysuj wykres tego zdania
-Autobus, którym codziennie jeździmy do szkoły dzisiaj się spóźnił bo droga była oblodzona.

2

Odpowiedzi

2010-01-28T21:32:36+01:00
Epitety: zaspa śniegowa miękka pościel biała pustynia gaj rozkoszny obnażone ramiona
rodzaj literacki liryka świadczy o tym nastrój wiersza
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T21:35:13+01:00
Epitety: miękką pościelą, Biała pustynia, łączka zielona, gaj rozkoszny brzozowy,
obnażone ramiona, zaspy śniegowej

przenośnie: Bielą się pola,oj,bielą", "Zasnęły krzewy i zioła", "Drzewa obnażone ramiona
Sterczą spod zaspy śniegowej "

porównania: brak

Jest to liryka, znajdują się tu rymy i środki poetyckie. Jest to też opis krajobrazu zimowego.

2.