Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T21:19:40+01:00
X - pierwsza liczba
y - druga liczba

x + y = 80
0,5 x = y - 5 / x2

x + y = 80
x = 2y - 10

x = 2y - 10
2y - 10 + y = 80

x = 2y - 10
3y = 90 / :3

y = 30
x = 2 x 30 - 10

y = 30
x = 50
1 5 1
2010-01-28T21:20:34+01:00
Pierwsza liczba - a
druga liczba - b

a+b=80

50% z a = b -5

a+b=80
0,5a= b-5

a=80-b
(80-b)*0,5 = b- 5
40 - 0,5 b= b-5
-1,5 b = - 45 / : 1,5
b= 30

a+b=80
a+30= 80
a=50

Odpowiedz: Te liczby to 30 i 50