Modele świętości w ujęciu dawnym i współczesnym. Porównanie.


Wystarczą mi informacje jakieś od myślinków, ja to sobie później ''skleje'' w logiczną całość i dodam coś od siebie, bo ja po porstu nie wiem jak się do tego zabrać :D
Daje 50!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T21:41:03+01:00
Hmm .
nie wiem czy dobrze rozumiem pytanie, no ale ; )
otóż .
dawniej święty pozbawiony był wad, można by rzec , że był po prostu idealny człowiekiem, wyrastał na model nadludzkiej doskonałości, nie grzeszył ...
Można wspomnieć również, że w Polsce kult świętych obśmiewał Mikołaj Rej.
Co do współczesności to najbardziej potrzebnym rodzajem świętości jest służba na rzecz ludzi chorych, biednych i opuszczonych. Wielu współczesnych świętych pomagało też osobom załamanym psychicznie, zagubionym
.

jako przykład można tu podać - Jana Pawła II , Matkę Teresę z Kalkuty ] wspólcześni .
a dawniej too św Aleksy.
2 2 2
2010-01-28T21:45:37+01:00
Kiedyś święty był traktowany z większym szacunkiem niz wsołczesnie. Nie podważano jego świetości i poczynań, wspolczesnie jest to poddawane wielu wątpliwosciom
1 1 1