Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T21:34:59+01:00
W(x)=x³+7x²-2x-14 = x²(x+7)-2(x+7)=(x²-2)(x+7)
2010-01-28T21:40:50+01:00
P(x=7)/w(x)

hornerem w tabeli
pusta; 1 ; 7 ; -2 ; -14
----/----/-------/-------/----------------
-7 / / -7 / 0 / 14
----/----/-------/-------/------------------
pusta; 1 ; 0 ; -2 ; 0r.
/-----/- rubryka w tabeli
; - oddziela liczby które musza znalesc sie w pojedynczych rubrykach

W(x)= (x+7)(x²-2)
czyli
W(x)= (x+7)(x-√2)(x+√2)