Kto mi ładnie "pogłębi" jedno z przykazań kościelnych ? ; ]] .

-w niedzielę i święta nakazane uczestniczyć we Mszy Świetej i powstrzymywać się od prac niekoniecznych.
- przynajmniej raz w roku przystąpić do sakramentu pokuty.
-przynajmniej raz w roku, w okresie wielkanocnym, przyjąć Komunię Świętą.
-zachowywać nakazane posty i wstrzemięźliwość od pokarmów mięsnych, a w okresach pokuty powstrzymywać się od udziału w zabawach.
-troszczyć się o potrzeby wspólnoty Kościoła.

2

Odpowiedzi

2010-01-28T21:49:51+01:00
W niedziele i święta nakazane uczestniczyć we Mszy Świętej i powstrzymywać się od prac niekoniecznych.Niedziela to jedyny dzień w tygodniu, w którym powinniśmy powstrzymywać się od wszelkiego rodzaju zakupów, jest to dzień, który powinniśmy poświęcić dla Kościoła i rodziny. Przez sformułowanie prace niekonieczne, których nie powinniśmy wykonywać w niedziele to między innymi : pranie, prasowanie, zakupy, odkurzanie itp.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T21:53:04+01:00
W niedzielę i święta spędzaj wspólnie czas z rodziną powstrzymuj się od prac niekoniecznych

osoba służąca P./Bogu jest z nim i przystępuje do sakramentu pokuty co miesiąc

przyjmuj komunię świętą nie tylko w okresie wielkanocnym lecz przez cały okrągły rok

w postach i okresach nakazanych powstrzymaj się od jedzenia potraw mięsnych oraz od zabaw jhucznych

troszcz się o wygląd i potrzeby twojego kościoła