Odpowiedzi

2010-01-28T22:08:06+01:00
Siarczan(VI) glinu
został on utworzony z wodorotlenku glinu i kwasu siarkowego(VI)

2 Al(OH)3 + 3 H2SO4 -> Al2(SO4)3 + 6 H2O

Widzimy tu, że aby powstał wzór soli, trzeba zobaczyć ilu wartościowa jest reszta kwasowa i glin (II I III).
Na początku możesz sobie rozpisywać reakcję, ale z czasem nauczysz się bez reakcji ;)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T00:47:13+01:00
Wzór sumaryczny sa zapisemkolejnosci atomów tworzacych czasteczke przykladem jest siarczan glinu
wzór to Al2(SO4)3 jak widac kolejnosc jest ustalona zgodnie z wzorcami metal + reszta kwasowa, czyli wszystkie atomy wchodzace w sklad czasteczki sa zawarte i niepowtarzajace sie liczby stanowia ilosc atomów w czasteczce oraz nawiasy mówia o ilosci poszczególnych ilosci grup atomów w tym przypadku reszty siarczanowej
wzory pólstrukturalne pokazuja budow np etan wzór sumaryczny C2H6, pólstrukturalny to CH3-CH3 a strukturalny to juz bardziej rozbudowany przestrzennie.