Odpowiedzi

2010-01-28T21:55:22+01:00
P-wiek ojca
S-wiek syna.
P=4S+7

Razem mają 52 lata, bo wnioskuję,że sa to liczby całkowite.
Czyli: S+ 4S+7=52
S=9
P=43

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T01:23:06+01:00
Ojciec i syn mają razem więcej niż 50 lat a mniej niż 60 lat. Dwukrotnie wzięta liczba lat ojca jest o 14 większa od ośmiokrotności lat syna. Ile lat ma ojciec a ile syn?

s-wiek syna
o-wiek ojca

2*o=8s+14 /:2
o=4s+7

razem: s+4s+7=5s+7

50<5s+7<60 /-7
43< 5s < 53 /:5
8,6 < s < 10,6
czyli s=9 lub 10 lat
a ojciec ma wtedy:
0=43 lub 47
Mamy więc 2 rozwiązania
syn 9 ojciec 43 lub syn 10 a ojciec 47