Odpowiedzi

2010-01-28T21:59:29+01:00
8:2=4
84 zamieniamy 48
84-48=36
Tą liczbą jest 84.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T22:01:19+01:00

x - cyfra dziesiątek
y - cyfra jedności

x=2y
10x+y=10y+x+36

x=2y
10*2y+y=10y+2y+36

9y=36
y=4

x=2*4
x=8

x=8
y=4

Liczba pierwotna to 84.


3 3 3
2010-01-28T22:07:19+01:00
Niech x będzie cyfrą dziesiątek szukanej liczby dwucyfrowej,y cyfrą jedności tejże liczby wówczas szukana liczba dwucyfrowa ma postać:10x+y.
Z treści zadania mamy
x=2y
10y+x+36=10x+y
x=2y
9(y-x)=-36/9=>y-x=-4
x=2y
y-2y=-4=>y=4
x=8
Szukana liczba to 84.
Spr.84-48=36 ok
3 2 3