1.ile litrow smietanki do kawy zmiesci sie w 100 000 sztuk kartonowych pudelek w ksztalcie ostroslupow prawidlowych czworokatnych o krawedzi podstawy dlugosci 0,3dm i wysokosci 0,6 dm?
a)0,054 b)1800 litrow c)5,4litra d)18 litrow
2.na oklejenie dziesieciu pudelek w ksztalcie szescianu zuzyto 1500cm² kolorowego papieru .jaka jest objetosc pieciu takich pudelek?
a)25cm³ b) 250 cm³ c)625cm³ d)750cm³

obliczenia.z gory dzieki;)

2

Odpowiedzi

2010-01-28T22:14:44+01:00
1. Pole podstawy: 0,3dm*0,3dm= 0.09dm²
obj jedego pudełka; 0.09dm^2 + 1/3*0,6=0.09dm² *0,2 =0.018dm³
czyli 0.018dm³ * 100 000=1800 l
odp B

2.10pudełek-1500cm²
5pudełek- x
10x=7500cm²
x=750cm²

750cm² /5 = 150cm² na jedno pudełko
150cm²/6= 25cm² na jedna ścianę
czyli krawędź podstawy ma 5
V= 5³=125 cm³
5*V=625cm³
odp c
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T22:18:10+01:00
1.)
a=0,3dm
H=0,6dm

V=1/3 Pp * H
Pp=a²
Pp=0,03²=0,09dm²

V=1/3 0,09dm² * 0,6dm
V=0,018dm³

0,018dm³*100 000=1800 litrów

2.)
Pc=1500cm²
V=?
Pc=6a²
V=a³

1500cm² : 10 = 150cm²
150cm²=6a² / : 6
a²=25cm² / * √
a=5cm
V=5³=125cm³

125cm³*5=625cm³
11 5 11